רפואה סינית לטיפול בחוסר חשק מיני

לא מעט גברים ונשים סובלים מחשק מיני ירוד. אצל חלקם מדובר בירידה "טבעית" בחשק המיני עם הזמן, בעוד אצל אחרים מדובר בקושי נקודתי שעלול להיגרם מסיבות שונות. כך או כך מדובר בבעיה לא קטנה, כאשר האדם נחשב ליצור מיני מטבעו. חוסר חשק מיני עלול לגרום לתסכולים שונים אצל האדם, וכמובן שגם אצל בן או בת הזוג שלו. זאת מלבד העובדה שהוא עלול לפגוע בסיכויי הכניסה להריון, אם ישנה כוונה כזו.

הרפואה המערבית תטען שישנם גורמים מגוונים לחוסר חשק מיני, לרבות בעיות הורמונליות, בעיות פיזיות או מצבים נפשיים. ברפואה הסינית הגישה מעט שונה בהתייחס לאופי הבעיה, עם כמה דרכים מוצלחות לפתור אותה.

ממה נגרם למעשה חוסר חשק מיני?

עלולות להיות סיבות שונות לחוסר חשק מיני אצל האדם, כך שנדרשת התבוננות בנסיבות הספציפיות וגם כמה בדיקות בסיסיות. הבדיקות המרכזיות העומדות בבסיס הרפואה הסינית הן אבחנת לשון ובדיקת פעימות הלב, כאשר לצד זה ניתן לבצע בדיקות נוספות מקשת הרפואה הקונבנציונלית (דוגמת בדיקות הורמונליות) או האלטרנטיבית (למשל אירידיולוגיה: אבחון באמצעות קשתית העין). בהסתמך על תוצאות הבדיקות אפשר לראות מהו שורש הבעיה – והרפואה הסינית תטען שמקור הבעיות כמעט תמיד הוא פנימי ושורשי – ולהציע את הטיפולים בהתאם.

במקרה הנתון, אפשר להצביע על כך שבהתאם לרפואה הסינית, מקורו של חוסר החשק המיני הוא בחוסר איזון. חוסר האיזון כאן הוא בדרך כלל באנרגיית הצ'י, אחד ממושגי היסוד העומדים בליבת הרפואה הסינית. חוסר האיזון עלול להופיע באזורי הגוף השונים, אם כי במקרה של חוסר חשק מיני מדובר בדרך כלל בחוסר איזון בכליות.

בנוסף לכך תצביע הרפואה הסינית על חוסר איזון אפשרי בין היין ליאנג, שני סוגי אנרגיה אשר הקסם שלהם הוא בניגודיות ביניהם. כאשר לאדם יש חוסר או עודף ביין או ביאנג, הוא עלול לסבול מתסמינים שונים. חוסר חשק מיני, ניחשתם אולי נכון, הוא אחד המרכזיים שבהם.

טיפולים בחוסר חשק מיני

בהתאם לאבחנה התיאורטית שהובאה מעלה, לא מפתיעה העובדה שמטרת העל של טיפולי הרפואה הסינית היא להחזיר לגוף את האיזון שנעלם ממנו במרוצת השנים או עקב סיבות שונות. זה מתחיל עם דיקור סיני, שביצוע נכון שלו – בנקודות המתאימות – עשוי לחולל פלאים בגוף ובנפש מאלף ואחת בחינות.

הדגש במקרה הנתון יהיה על זיהוי הנקודות אשר דיקור בהן עשוי להביא לשינויים המצופים בגוף מבחינה פיזיולוגית וביוכימית, יחזיר את האיזון ויחזק את הגוף, הנפש והמערכת המינית של האדם גם יחד. בכוחו של הדיקור הסיני לטפל גם בבעיות נקודתיות הפוגעות ביכולת המינית של האדם, למשל תסמיני גיל המעבר אצל נשים או פגמים בכמות, באיכות ובתנועת הזרע אצל הגברים. הדיקור הסיני יעיל מאוד לטיפול בבעיה, אבל ברור שיש כאן צורך במחשבה מושכלת על אופן הדיקור ולרוב גם בסדרת טיפולים על מנת שניתן יהיה לראות את התוצאות שמצפים להן.

צמחי מרפא עומדים אף הם בליבת הרפואה הסינית, ויש להם בהחלט מקום בהתמודדות של האדם עם חשק מיני ירוד. בכוחם של הצמחים להחזיר את האיזון לגוף האדם, בהתאם לתכונות הספציפיות של כל צמח מרפא: צמח הג'ינסנג למשל תורם לאיזון בלוטות הגוף, המשפיעות רבות על המערכת ההורמונלית של האדם. בנוסף לכך ייתכן שתוספי התזונה יתרמו להרגעת האדם, צעד מרכזי בדרך לקבלת אותו איזון חשוב באנרגיית הגוף. את צמחי המרפא נהוג לשלב עם התאמות תזונתיות, תוך חיזוק אפשרי של התזונה באמצעות תוספים.

ניתן ולעיתים אף מומלץ לשלב בין כמה אופני טיפול (ולהתייעץ קודם כל מול רופא מטפל), כאשר העובדה שטיפולי רפואה סינית הם בטוחים ונטולי תופעות לוואי בהשוואה לחלק מהטיפולים הקונבנציונליים מהווה יתרון גדול.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אימפוטנציה: לא חייבים להשלים עם זה, לרפואה הסינית יש טיפולים יעילים לאין אונות

הרפס – טיפולים מבית הרפואה הסינית להקלה על תסמיני הרפס

 

דילוג לתוכן