כיצד לצרוך רפואה משלימה באופן נכון?

מטפל ברפואה משלימה
עולם הרפואה המשלימה טומן בחובו מגוון רחב של טכניקות טיפול שונות, חלקן אף התברג במערך הטיפולים המשלימים של קופות החולים בישראל. אך לצד כל זאת, חשוב לשאול את השאלה המרכזית: האם ישנה דרך נכונה ומושכלת לצרוך שירותי רפואה משלימה?

כשמה כן היא, והרפואה המשלימה למעשה משלימה את החסר ברפואה המערבית הקונבנציונלית. היא מסתכלת על הגוף כמכלול ומחקרים שהתבצעו על טכניקות שונות אף מצביעים על תועלות בלתי מבוטלות.

ועם זאת, אל לנו לטעות ולראות בה כפרקטיקה טיפולית המחליפה את זו הנהוגה ברפואה הקונבנציונלית המערבית.

טיפולי רפואה משלימה

טיפולי הרפואה המשלימה כוללים בתוכם מגוון עשיר ורחב של טכניקות טיפול שונות.

עיסוי לשם הדוגמה, זוהי טכניקת טיפול אלטרנטיבית אך שנמצאה כיעילה לכל הדעות. לישת השרירים משחררת חומרים כימיים המסייעים באלחוש כאבים ובהשריית הרפיה עמוקה, כמו גם משפרים את זרימת הדם אל האיברים ומדרבנים את סילוקם של רעלנים שונים המצטברים בגוף.

ועם זאת, האם די בעיסוי כדי לקדם אורח חיים בריא? שורת בדיקות פיזיות על-ידי רופא, כמו גם בדיקות דם, יכולות להעלות עוד מגוון רחב של המלצות לצורך קיומו של אורח חיים בריא.

לצד טיפולים באמצעות מגע, הרי שישנן טכניקות שיעילותן מוטלת בספק, דוגמת הומאופתיה או פרחי באך האמונים על הפן הרגשי של האדם.

בד בבד, לצד טיפולים אלו, הרי שטכניקת טיפול הנסמכת על צמחי מרפא (הרבליזם) אכן נמצאת כיעילה בחלק מן המקרים, ולא מן הנמנע שמדובר באחד מן היסודות ההיסטוריים של ענף התרופות.

אם כך, כיצד עלינו לנהוג?

בכל תהייה והתלבטות, ההמלצה הגורפת היא לפנות בראש ובראשונה לרופא המשפחה, לטכס עצה ולשמוע את דעתו.

רבים אינם מודעים לכך, אך ניתן לפנות לרופא המשפחה בכל שאלה, וגם אם אין מדובר כלל וכלל בהיבט פיזי. רופאי משפחה יודעים בהחלט גם להפנות את מטופליהם למטפלים רגשיים בהתאם לצורך או להפנות אל גורמים מקצועיים נוספים אשר יוכלו לספק את המענה הנכון ביותר.

את אותה הגישה ניתן ליישם אף בהיבטים הנוגעים לרפואה משלימה. אם אינכם בטוחים באשר לפרקטיקה מסוימת וברצונכם לבחון את מידת יעילותה או התאמתה אליכם, הרי שנתן להיוועץ עם רופא המשפחה ולשמוע את דעתו בנושא.

מקורות מידע מהימנים

רשת האינטרנט בהחלט נחשבת למקור מידע נגיש ועשיר, אך בו-זמנית אל לנו להתייחס לכל הכתוב בה כאל מקור מהימן.

הקפידו לחפש אחר מקורות מהימנים נוספים אשר יוכלו להכווינכם אל עבר טיפולי רפואה משלימה נכונים ויעילים. בסדרת ההרצאות שלהלן לשם הדוגמה, תוכלו אף להזמין את הרצאתו של ד"ר משה זילבר אשר מסביר באופן פרטני כיצד לצרוך רפואה משלימה, ומתי ואיך ביכולתה לסייע. הרצאה זו עושה סדר רב גם בגישה הנכונה אל עבר הרפואה המשלימה. אל לנו לתלות בה את כל תקוותנו, ויש לראות בה כאמצעי עזר אחד נוסף, לצידם של שלל כלים אחרים.

אולי יעניין אותך גם:
דילוג לתוכן