מושגים ברפואה סינית

מה זה צ'י

מה זה צ'י Qi?

צ'י, מאוית גם צ'י או QI, היא מילה סינית עתיקה שפירושה "אנרגיה חיונית" או "זרם חיים". ברפואה הסינית מאמינים כי צ'י היא אנרגיה הזורמת בתוך הגוף ובין הגוף לטבע. תרגול צ'י מתמקד בשליטה, בהכוונה ובשיפור זרימת האנרגיה הזו. כיום, טכניקות צ'י רבות הפכו פופולריות גם במערב, כדרך לשפר את הבריאות, ההרגשה הכללית ואיכות החיים. במאמר זה נכיר את העקרונות המרכזיים מאחורי צ'י, ונסקור כמה מטכניקות הצ'י הנפוצות ביותר כמו טאי צ'י, צ’י קונג ועוד.

קרא עוד »
מוקסה - שיטת טיפול חמה ויעילה

מוקסה – שיטת טיפול חמה ויעילה

מוקסה הינה מונח יפני שמשמעותו צמח בוער ומתייחסת לענף עתיק יומין ברפואה הסינית בו נעזרים בצמחי מרפא בוערים לצורך ריפוי מחלות. הצמח העיקרי המשמש לטיפול הינו הלענה, צמח הנחשב לבעל סגולות מרפא אך טעמו מר מכדי לצרוך אותו בבליעה או באכילה. הלענה מוזכרת גם בתנ"ך והיתה ידועה בכל רחבי העולם העתיק ממזרח ועד מערב, וגם כיום ניתן להעזר בטיפולי המוקסה ההולכת וצוברת תאוצה בארץ כאמצעי לטיפול בכאבים ומיחושים ומניעת מחלות.

קרא עוד »
כוסות רוח

טיפול בכוסות רוח – לחיים טובים יותר

טיפול בכוסות רוח הוא מהעתיקים בעולם הרפואה הסינית, אבל גם מהנפוצים בהם. כבר למעלה מאלפיים שנה שמשתמשים בכוסות רוח על מנת לטפל במכאובים ובצרות אחרות שהגוף – ולעתים גם הנפש – סובלים מהם. התוצאות מרשימות בהחלט: תגידו מה שתגידו על טיפול בכוסות רוח למת, כמו באמרה הידועה, עבור אלו החיים הטיפול עשוי לחולל פלאים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן