הפרעות קשב וריכוז – טיפול טבעי ומותאם לילדים בכל גיל

ילד עם הפרעות קשב וריכוז HDAD

בשנים האחרונות, עלה משמעותית אחוז האנשים – ובעיקר הילדים – המאובחנים כסובלים מהפרעות קשב וריכוז (פעמים רבות בשילוב עם היפראקטיביות). בין אם המדובר הוא בבעיה ששכיחותה באוכלוסייה עולה ובין אם בתוצאה של אבחון יתר, נשאלת השאלה מה ניתן לעשות על מנת להתמודד בהצלחה עם תסמיני הבעיה.
רופאים והורים רבים פונים כאחד הצעדים הראשונים לתרופות, דוגמת ריטלין, אשר עלולות לגרום לנזקים בטווח הקצר והארוך כאחד.ילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז

הרפואה הסינית, למרבה השמחה, מציעה מכלול רחב של פתרונות יעילים עבור הפרעות קשב וריכוז.

 

לפי הרפואה הסינית, מהו המקור להפרעות קשב וריכוז?

הרפואה הסינית מתייחסת לרוב לגוף האדם כמקשה אחת. היא טוענת שמקור החלק הארי של המחלות והבעיות בגוף הוא חוסר איזון, אשר יש לזהות את הגורמים הספציפיים המביאים לו. במקרה של הפרעות קשב וריכוז, קיימים על פי הרפואה הסינית כמה גורמים שעלולים להביא לאותו תרחיש. הראשון שבהם הוא עודף ליחה, אשר בין היתר גורמת להצפת המרידיאנים ועקב כך להאטה ביכולת החשיבה, לפגיעה בקואורדינציה ולהפרעות אחרות. ילדים בעלי משקל עודף, הסובלים ממחלות בדרכי הנשימה או מיציאות "דביקות", עלולים להיות בסיכון מוגבר לסבול מהבעיה.

כאשר מדובר בילד בעל אופי חרדתי, הנעלב בקלות ונוטה לחוש תחושות שליליות, הוא עלול לסבול מחוסר איזון שמקורו חסר דם. גורם סיכון נוסף להפרעות קשב וריכוז הוא קור ומחסור באנרגיית הצ'י, שפחות נפוצה אצל ילדים אבל עלולה להביא להפרעת קשב. במצב זה הילדים לרוב לא יחוו היפראקטיביות.

כיצד הרפואה הסינית מטפלת בהפרעות קשב וריכוז?

כמה טיפולים משדה המשחק של הרפואה הסינית עשויים לסייע עבור הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. השינויים התזונתיים עומדים בבסיס הרפואה הסינית, ובכוחם לחולל שיפור משמעותי בתסמינים של מבוגרים וילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. אחד היתרונות המרכזיים הוא שבניגוד לתרופות המקובלות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, הטיפולים הטבעיים עליהם מבוססת הרפואה הסינית הם נטולי סיכון ותופעות לוואי כמעט לחלוטין.

תזונה

הרפואה המשלימה כמכלול גורסת שיש כמה רכיבים אשר מחסור שלהם בגוף עלול לגרום לבעיות קשב וריכוז, או לחלופין להחמיר את דרגת החומרה של תסמיני בעיות קיימות. אומגה 3, מלטונין, אבץ, ברזל, מגנזיום וקרניטין הם חלק מהרכיבים היותר חשובים בהקשר הזה. מעבר להגדלת הצריכה שלהם דרך המאכלים – המבוטאת בדרך כלל ביצירת תפריט תזונתי מותאם – אפשר לשקול בחיוב נטילה של תוספי תזונה. הסיבה היא שריכוז הרכיבים בתוספי התזונה עשוי להיות גבוה יותר ואופן ספיגתם בגוף משופר בהשוואה לצריכת מוצרי המזון.

צמחי מרפא

צמחי מרפא הם רכיבים חשובים אחרים בתמונה הטיפולית של הרפואה האלטרנטיבית כמכלול והרפואה הסינית בפרט. בהקשר הנוכחי יש כמה צמחי מרפא שעשויים להקל משמעותית אל הסובלים מהפרעות קשב וריכוז בדרגות חומרה שונות. רשימת הצמחים כוללת שמות דוגמת ספלילה, גינקו בילובה, פשטה שרועה או ויתניה משכרת. חלק מהצמחים יעילים להפרעות קשב וריכוז בלבד, בעוד אחרים עשויים להקל על אלו החווים בנוסף היפראקטיביות.

דיקור סיני

דיקור סיני, במסגרתו מנקבים אזורים שונים בגוף באמצעות מחטים ייעודיים ובכך משפרים את זרימת אנרגיית הצ'י, נפוץ אף הוא לטיפול בהפרעות קשב וריכוז. מעבר ליתרונות המוכרים של הדיקור, ביניהם הפחתת כאבים וחיזוקה של המערכת החיסונית, הוא עשוי להפחית את הדחפים אשר גורמים לכך שהסובל מהפרעת קשב והריכוז מתקשה להישאר במקום או להישמר מרוכז לאורך זמן. ויסות האנרגיה עשוי לתרום לחיזוק האנרגיה והמערכת החיסונית, ובכך גם לשיפור הריכוז והקשב.

שילוב בין טיפולים

פעמים רבות השילוב בין כמה אופני טיפול, בין אם מעולם הרפואה הסינית בלבד ובין אם מעולמות אחרים במקביל, משפר את יעילותם ועשוי להציע הקלה גדולה על התסמינים תוך פרק זמן מינימלי.

דילוג לתוכן