צינון והתקררות עונתית: טיפולים לאיזון הגוף מבית הרפואה הסינית

צינון והתקררות עונתית
צינון והתקררות עונתית מזוהים בעיקר עם חודשי החורף, אבל המציאות היא שהם עלולים לתקוף את האדם גם בעונות השנה האחרות. למרות שברוב המקרים המצב אמור לחלוף כעבור כמה ימים, במהלך אותה תקופה חש האדם אי נעימות רבה.

הצינון – בין אם נגרם מזיהום, מתגובה אלרגית או מכל דבר אחר – עלול לכלול כאבים, הפרשות ירקרקות או צהובות ותסמינים אחרים שתורמים לחוסר הנוחות.

בכוחה של הרפואה הסינית להתמודד בהצלחה עם צינון והתקררות עונתית, ואפילו להעניק לאדם את הכלים שיקטינו את הסיכונים למצבים חוזרים מהסוג הזה למינימום האפשרי.

מה בעצם גורם לנו להצטנן ולהתקרר לפי הרפואה הסינית?

לצד הסיבות ה"קונבנציונליות" יותר לצינון ולהתקררות עונתית, יש כמה גורמים פוטנציאליים נוספים לכך בראי הרפואה הסינית. הרפואה הסינית מניחה שמקורן של בעיות רבות בגוף האדם הוא בחוסר איזון או בחוסרים הקיימים באחד הרכיבים הקיימים בגוף האדם, לרבות אנרגיית הצ'י, הדם, היין והיאנג, חמשת היסודות וכן הלאה. לכן חשוב לאתר את מקור הבעיה השורשית על מנת שניתן יהיה להתאים לה פתרון הולם. באמצעות האבחון, המבוסס ברפואה הסינית בעיקר על אבחנת לשון ואבחנת דופק, ניתן לקבל תשובות לשאלות העיקריות.

עוד מניחה הרפואה הסינית קשרים הדוקים בין האיברים והמערכות השונים המרכיבים את גוף האדם. על פי התפיסה הזו ייתכן שמקור הצינון והתקררות קשור באופן הדוק לכשל בפעילות אחד מאיברי או מערכות הגוף, אפילו כאלה שאינם מקושרים בצורה ישירה עם מצבים מהסוג הזה. בהקשר הנוכחי, האשמים העיקריים בחלק גדול מהמקרים הם הריאות, הכבד או כיס המרה.

דיקור סיני לשחרור החסימה האנרגטית

לאחר שהבנו ממה עלולים להיגרם צינון והתקררות עונתית, יש להיכנס בעובי הקורה ולבחון את הטיפולים העיקריים במסגרת הרפואה הסינית שעשויים לסייע בכך. דיקור סיני הוא דרך פתרון יעילה במיוחד, כאשר בכוחו של הדיקור לשחרר את החסימה האנרגטית ולתרום לאיזון המחודש של הגוף. האבחון הספציפי מגדיר בדיוק אילו נקודות בגוף דוקרים באמצעות המחטים הדקיקות, כאשר במקרה של צינון והתקררות עונתית נקודות הסמוכות לאף או למעי הגס עשויות לסייע במיוחד בשל ניקוי הסינוסים ומעברי הנשימה באף שהן מאפשרות.

טיפולים אחרים ברפואה הסינית המבוססים על מגע בגוף האדם, דוגמת טווינא, גואה-שה או טיפולי כוסות רוח, משתלבים אף הם בחלק מתוכניות הטיפולים לצינון ולהתקררות עונתית.

התאמות תזונתיות לאיזון הגוף

רפואה סינית דוגלת באורח חיים בריא ופעיל ככל האפשר. ההנחה היא שבאמצעות התזונה ניתן לתרום לאיזון הגוף ולחזק את כל מה שדורש חיזוק, כך שמצבים נוכחיים של צינון יחלפו במהרה והסיכויים למצבים עתידיים יפחתו פלאים. ההמלצה העיקרית הראשונה בהקשר הנוכחי היא להפחית את צריכתם של מאכלים שעלולים להגביר את הריר והליחה, לרבות ממתקים, מאכלים שמנוניים, מזונות מתובלים יתר על המידה או מאכלים ומשקאות קרים במיוחד. כדי לספק פתרון טווח ארוך המרחיק את הצינון העתידי, חשוב להתמיד בתפריט התזונתי ולנסות שלא לסטות ממנו.

במקומם ראוי להכניס מאכלים אשר תורמים לחיזוק הגוף ולניקוי החיידקים המזיקים ממנו. לצד ההתאמות התזונתיות ובניית התפריט הספציפי לאדם מסוים, נהוג לתגבר את התפריט שלו באמצעות תוספי תזונה, צמחי מרפא ועשבי תיבול מהרפרטואר הרחב של הרפואה הסינית. המטפלים מרכיבים פעמים רבות פורמולת צמחים, שעשויה לכלול למשל אבקת צמחים, תמציות של פירות או פרחים, שורש של צמח המנטה ואחרים.

חשוב לשים לב ששילוב בין כמה שיטות טיפול הוא אפשרות סבירה ולעיתים אפילו מובנת מאליה. בדרך זו אפשר לנצל את היתרונות וההשפעה החיובית של כל טיפול, כך שהטיפול הכולל יהיה יעיל פי כמה.

דילוג לתוכן