רפואה סינית בצפון, במרחק נגיעה

רפואה סינית בצפון

אזור הצפון בישראל עבר תהליכי פיתוח משמעותיים בשנים האחרונות, כחלק ממטרת העל של קירוב הפריפריה למרכז. אפשר לראות עדות ניצחת לכך במגוון רחב של תחומים, לרבות תשתיות, דיור, פנאי ועוד. כתוצאה מהעלייה בביקוש למגורים בצפון, ניתן לראות שרשימת נותני השירותים באזור הולכת וגוברת. החדשות הטובות הן שזהו המצב גם במקרה של רפואה סינית בצפון, כאשר כיום יש מספיק אופציות לקבלת טיפולים המשתייכים לשדה המשחק.

רפואה סינית בצפון: קרוב זה הכי טוברפואה סינית בצפון

ההמלצה הראשונה לתושבי ערי ויישובי הצפון היא לא להרחיק יותר מדי בחיפושים אחר מטפלים ברפואה סינית. למרות שמספר נותני השירותים באזור מעט נמוך בהשוואה לערי המרכז הגדולות או לירושלים, למשל, הצפי הוא שניתן למצוא בכל עיר כמה מטפלים לפחות. את הבדיקה רצוי לבצע באזור המגורים או העבודה, עם סבירות לא קטנה שניתן יהיה למצוא כמה אופציות ראויות במרחק סביר.

הבדיקות לגבי מיקום הקליניקה או מקום קבלת השירות הן חשובות בכמה אופנים. כאשר בוחרים בקליניקה הממוקמת באזור נגיש, גדלים הסיכויים שהאדם שעובר את הטיפולים יוכל להתמיד להם לאורך זמן. למרות השם שיצא לטיפולי רפואה סינית ככאלה שיכולים לחולל קסמים, עדיין במקרים רבים יש צורך בסדרה בת כמה טיפולים לפחות, או אפילו בשילוב בין טיפולים שונים, על מנת שניתן יהיה ליהנות מהתוצאות להן מצפים. חשוב לכן לראות היכן ממוקמת הקליניקה, מהן דרכי הגישה אליה וכן הלאה.

שימו לב שחלק מהמטפלים המציעים שירותי רפואה סינית בצפון יכולים לבצע את הטיפולים – או לפחות חלקם – בבית הלקוח. זוהי סיבה נוספת להעדיף מטפלים שמיקומם הגאוגרפי אינו רחוק יותר מדי. כך הם יוכלו להגיע בזמינות גבוהה יותר (כולל פתרון מצבי חירום, דוגמת כאבים עזים הפוקדים את האדם) וכך המחירים שהם גובים צפויים להיות נוחים יותר.

כיצד בוחרים מטפלים המתמחים ברפואה סינית באזור הצפון?

גם לאחר קבלת ההחלטה הראשונית על קבלת טיפול באחד בתחומי הרפואה הסינית, יש עדיין כמה דגשים שחשוב לשים אליהם לב. מכיוון שהצלחת הטיפול תלויה ברמת המקצועיות של המטפל אליו פונים, רצוי לנסות להבין מול מי עומדים עוד קודם לכן. בדקו תמיד מהי ההכשרה הספציפית של המטפל, בכל אחת משיטות הטיפול, ומה הניסיון שלו. בתחומים רבים ניסיון רב שנים הוא יתרון משמעותי, שעשוי להשפיע לטובה על תוצאות הטיפול.

ישנם מטפלים המתמקדים בגישות טיפוליות שונות מהעולם הדי רחב של הרפואה הסינית, וזוהי סוגיה נוספת שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת המומחה. הרפואה הסינית היא בבסיסה הוליסטית, המתבוננת בגוף האדם כמכלול שלם ורואה את הקשר ההדוק הקיים בין הצד הפנימי לחיצוני, בין הגוף והנפש או בין מערכות ואיברי הגוף השונים. בהתאם לכך ניתן למצוא שיטות טיפול שונות שהמטפל יכול להציע. מכיוון שהשילוב בין כמה אופני טיפול הוא נפוץ ואף עשוי להיות יעיל יותר, רבים יעדיפו מטפלים אשר מציעים פתרונות בכמה תחומים במקביל – צמחי מרפא, דיקור סיני, גואה-שה, טווינא ועוד.

לא כל המטפלים נולדו שווים, וגם לא כל המטופלים

שאלת ההתאמה מהותית אף היא. האדם הממוצע המעוניין לקבל טיפולים מקשת הרפואה הסינית לא יידע בהכרח בנקודת ההתחלה מהן השיטות המתאימות לו ביותר. עם זאת, בהחלט הוא יכול לזהות את הבעיה הקיימת אצלו.
זו הסיבה שמומלץ בחלק מהמקרים לראות מהי אוכלוסיית היעד של המטפל, אם קיימת כזו, והאם ישנן בעיות שהוא מתמחה בהן במיוחד. נשים בתקופת הריון עשויות להעדיף מטפלים המתמחים בסיוע במצבים רגישים הקשורים לתקופה החשובה הזו, למשל. דוגמה נוספת היא בני גיל הזהב, אשר עשויים להעדיף מטפל הבקיא באופן מלא בבעיות המאפיינות אותם ובדרכי הטיפול בהן.

להלן רשימת מטפלים ברפואה סינית בצפון הארץ

איזור הגליל

דני אדלר הצריף הקסום הר חלוץ, גליל
דליה ליגטי דליה, נופית
דינה פרנקל חן 22, כרמיאל
אבשלום ארז מושב בית הלל

איזור רמת הגולן

בעז שטייגמן כוכבא 9, קצרין

איזור חיפה

אתרי רז קיבוץ עין המפרץ, חיפה
ליאור כלפון אילנות 23, חיפה
מוניה סגס י.ל.פרץ, חיפה
יפעת בן-דוד הקלעים 9 בת-גלים, חיפה
יונתן בן שטרית מוריה 63, חיפה

איזור עמק יזרעאל

שירי רז מושב רם און
אמיר עסיס מרכז אסף, עפולה
נעמה גורדון מרכז עדן ונעמה-רפואה סינית
מיכל חור מושב רם און

 

דילוג לתוכן