לב ולחץ דם – התמודדות וטיפול בעזרת רפואה סינית

בעיות הקשורות ללב או ללחץ הדם בגוף הן בבחינת צרה צרורה, כאשר במקרים המורכבים מדובר במצבים שהם מסכני חיים. הבעיה היא שלא פעם אנחנו סובלים מבעיות הקשורות ללב או ללחץ דם בלי להיות מודעים לכך, או לחלופין מבינים את הבעיה רק כאשר היא חמורה יחסית. אבחון מוקדם ויעיל של המצב, תוך התאמת פתרונות יעילים עבורו, עשויים להציל חיים. כאן נכנסת לתמונה הרפואה הסינית, המעניקה את תשומת הלב הנדרשת לבעיות הקשורות ללב וללחץ הדם.

אבחון מקור הבעיה מחייבת על פי עקרונות הרפואה הסינית

אבחון יסודי של הבעיה הוא נקודת ההתחלה של טיפול על בסיס הרפואה הסינית. ברפואה המערבית ישנן בדיקות מגוונות שמשמשות להבנת התמונה מבחינת הלב ולחץ הדם, חלקן מורכבות יותר לביצוע וחלקן פחות: החל מבדיקה בסיסית של לחץ הדם ועד לא.ק.ג או לאקו לב. ניתן בהחלט להגיע עם ממצאי הבדיקות האלה למטפל ברפואה הסינית, שיוכל ללמוד על פיהן רבות על מצב האדם העומד מולו.

הרפואה הסינית מציעה אופן התבוננות מעט שונה בבעיות מהסוג הזה. היא רואה כמכלול את גוף האדם כמקשה אחת, בה יש יחסים הדוקים בין הגוף לבין הנפש ובין מערכות ואיברי הגוף השונים. בעיות בגוף האדם נגרמות ברוב המקרים עקב חוסר איזון או חסר באחד הרכיבים התיאורטיים העומדים בבסיס השינה, לרבות אנרגיית הצ'י, אנרגיית יין או יאנג, הדם וכן הלאה.

בעיות אלה עלולות להיות קשורות למגוון איברים ומערכות בגוף האדם, כולל כאלה שאנחנו לא מגדירים באופן טבעי כקשורים מבחינת הלב ולחץ הדם.

האבחון ברפואה הסינית נעשה בעיקר על בסיס תשאול של המטופל, אבחנת לשון ואבחנת דופק, המאפשרים יחדיו למאבחן מיומן לקבל תמונה מלאה יחסית של מצב האדם. במקרה של יתר לחץ דם, לדוגמא, עשוי האבחון הנעשה על בסיס רזי הרפואה הסינית להצביע על חולשת אנרגיית יין או יאנג בכבד או בכליות, עודף חום בכבד וכן הלאה. בעיות לב מכניסות אותנו לעולם רחב במיוחד, והאבחון שלהן מורכב בהתאם: חוסר בצ'י או ביאנג של הלב, חוסר דם או סטגנציה בדם הלב ועוד.

דרכי הטיפול בבעיה

בהתאם לאבחנה שעשינו קודם לכן לגבי מכלול הבעיות והכשלים הקיים בגוף האדם, הרי שאי אפשר למצוא תשובה חד משמעית לגבי הטיפול האפשרי בבעיות לב ולחץ דם על פי הרפואה הסינית. השורה התחתונה היא שרוב דרכי הטיפול העומדות בבסיס התורה יכולות להיות רלוונטיות כאן, מה גם ששילוב בין כמה דרכי טיפול הוא נפוץ. בכוחו של שילוב שכזה להגדיל פלאים את היעילות הכוללת של הטיפול.

הסוג הראשון של הפתרונות שמציעה הרפואה הסינית מבוסס על מגע בגוף האדם, שיכול להיות ישיר או מתווך. דיקור סיני, המבוסס על החדרת מחטים דקיקות בנקודות שונות בגוף, עשוי להביא להנעה אנרגטית, לשחרור חסמים ולאיזון הגוף הכולל. לכן תוכנית טיפולים שכזו מסוגלת להביא לשיפור משמעותי בבעיות הקשורות ללב או ללחץ דם, אפילו בעיות ממושכות. טיפולים על בסיס טווינא (פיזיותרפיה סינית), גואה-שה או כוסות רוח עשויים להיות רלוונטיים אף הם.

הרפואה הסינית דוגלת באורח חיים בריא ומאוזן ככל האפשר. בהתחשב בעובדה שבעיות בלב או בלחץ הדם נובעות פעמים רבות עקב אורח חיים לקוי, או מוחמרות במצב זה, הדגש על אורח החיים הבריא הופך משמעותי עוד יותר. טיפול יסודי בבעיות לב ולחץ דם מבוסס כמעט תמיד על התאמות תזונתיות, עד לרמה של הרכבת תפריט תזונתי שלם. עוד ניתן לטפל בבעיות באמצעות תוספי תזונה על בסיס טבעי ופורמולות של צמחי מרפא.

בשורה תחתונה

אם אתם סובלים מבעיות בלב, או מלחץ דם גבוה או נמוך יש לגשת קודם כל לרופא מטפל לקבלת ייעוץ ראשוני וטיפול קונבנציונלי מתאים. לעיתים קרובות ניתן להיעזר ביתרונות הרפואה הסינית והפיכת החיים לבריאים יותר – אך תמיד יש להיוועץ עם רופא מטפל טרם הפנייה לטיפול משלים בתחום הרפואה הסינית.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

רפואה סינית לבני גיל הזהב – טיפולים מאזנים למחלות האופייניות לבני הגיל השלישי

רפואה סינית בחיפה – כך תבחרו את המטפל המתאים ביותר עבורכם

 

דילוג לתוכן