רפואה סינית לבני גיל הזהב – מפתרון בעיות נקודתיות ועד שיפור הבריאות הכללית

רפואה סינית לבני גיל הזהב

איכות החיים ותוחלת החיים עלו משמעותית במרוצת השנים בעולם המערבי, וגם בישראל. זהו שינוי חיובי ללא כל ספק, אבל חשוברפואה סינית לבני גיל הזהב לשים לב שיש לו גם צדדים נוספים. בני גיל הזהב אינם חפים בפני בעיות ומחלות המאפיינות אותם, חלקן הגדול מתפתח במהלך השנים ומגיע לממדי ענק בגילאים אלו.
כדי להוסיף לרמת המורכבות, חלק מהטיפולים המיועדים לכלל האוכלוסייה אינם מתאימים לבני גיל הזהב או אפילו עלולים להזיק להם. הרפואה הסינית מוכיחה עצמה, מנגד, כיעילה וכמומלצת במיוחד עבור האוכלוסייה המבוגרת.

מדוע הטיפולים הקונבנציונליים לא תמיד מספיקים?

קשישים רבים מבינים שעליהם לטפל בבעיות המופיעות אצלם, אך מגלים כי חלק מהטיפולים הנשקלים עלולים לגרום להם לנזקים שונים. הדוגמה המובהקת ביותר היא תרופות, אשר בדרך כלל מטפלות בתסמינים המופיעים לפרק זמן קצר. תרופות רבות כרוכות בתופעות לוואי ובסיכונים העולים בעת נטילה ממושכת, כולל סכנת ההתמכרות. בנוסף לכך הן אינן יורדות לשורש הבעיה בדרך כלל, כך שהתסמינים צפויים לחזור עם הפסקת השימוש או אפילו להיות חמורים יותר מאשר בעבר.

לכך ניתן להוסיף טיפולים אחרים, למשל משדה המשחק הכירורגי. טיפולים כירורגיים נפוצים למגוון רחב של בעיות המופיעות בגיל הזהב, בעיקר במישור האורתופדי. הבעיה היא שרמת הסיכון בהם גבוהה, וכך גם תופעות הלוואי. הטיפולים המורכבים דורשים תקופת שיקום שעלולה להיות ארוכה.

מה הם היתרונות של הרפואה הסינית עבור בני גיל הזהב?

מן העבר השני של המשוואה, טיפולי רפואה סינית לבני גיל הזהב מצליחים להתבלט ביעילות ובכדאיות שלהם. היתרון הראשון שלהם קשור לגישה ההוליסטית המאפיינת אותם, הרואה את גוף האדם כמכלול אחד. המשמעות היא שהגישה שואפת ליצירת איזון מוחלט בגוף, באופן שיפתור בעיות נקודתיות, ישפר את הבריאות הכללית ואפילו את ההרגשה האישית. האדם המטופל במסגרת הרפואה האלטרנטיבית עשוי לראות ששנות חייו המאוחרות הופכות לנעימות פי כמה כתוצאה מכך. זאת להבדיל מטיפולים אחרים, אשר מטפלים רק בבעיות עצמן ולא בהכרח מסייעים לאיכות החיים.

נקודה אחרת, אליה התייחסנו כבר בעקיפין, היא שטיפולים במסגרת הרפואה הסינית נחשבים לבטוחים ביותר לביצוע. כל עוד מבצע אותם מומחה לתחום, שעבר את ההכשרה המתאימה, לא אמורים להיות סיכונים כאלה או אחרים. חלק גדול מהטיפולים, דוגמת תוספי תזונה או צמחי מרפא, מבוסס הרי על רכיבים טבעיים. דוגמה נוספת היא דיקור סיני, טכניקה אשר אינה נחשבת לפולשנית – ולכן לא אמורה לחולל נזק בעת ביצוע נכון שלה.

המשמעות הישירה של כל אלה היא שקשישים אשר נמנעים מטיפולים אחרים עקב פוטנציאל הנזק עבורם, או החשש מנזק שכזה, יכולים לקבל פתרון ראוי דרך הטיפולים מעולם הרפואה הסינית.

באילו מצבים מומלץ לבני גיל הזהב לפנות לטיפולים מבית הרפואה הסינית?

למרות ההשפעה הכוללנית החיובית של טיפולי רפואה סינית על הגוף, ולעיתים גם הנפש, ברור מדוע נרצה בדרך כלל להתבסס עליהם לפתרון בעיות קיימות. גם מהבחינה הזו התמונה מעודדת מאוד, כאשר רפואה סינית עשויה להקל על ההתמודדות עם שורה ארוכה של מצבים: חלקם אופייניים לבני גיל הזהב, או נפוצים יותר אצלם. בין היתר מדובר כאן בבעיות אורתופדיות, מחלות כרוניות, מכאובים מכל סוג, בעיות במערכות הגוף השונות (נשימה לדוגמה), פגמים ובעיות בעור – והרשימה עוד ארוכה.

הטיפול לאדם המבוגר על בסיס הרפואה הסינית מתחיל באבחון, אשר מטרתו היא לקבל תמונה מלאה לגבי מצבו הבריאותי. גם כאן הדגש ברפואה הסינית הוא על שיטות פשוטות לביצוע, שאינן אמורות לכלול סיכון. אבחון ברפואה הסינית מבוסס בעיקר על אבחנת לשון ואבחנת דופק, לצד תשאול של האדם המבוגר. האבחון לכן הוא בטוח ופשוט לביצוע פי כמה בהשוואה לשיטות אחרון הנהוגות ברפואה הקונבנציונלית.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

רפואה סינית תל אביב: המטפל המתאים במרחק נגיעה

אוטם שריר הלב – כך הרפואה הסינית תעזור לכם למנוע התקף לב

שומנים בדם – טיפולי הרפואה הסינית לאיזון השומנים בדם ורמת הכולסטרול

דילוג לתוכן